Każdy z nas miał sytuację, w której dzwoni do nas nieznajomy i pan, lub pani oferują nam świetną ofertę dotyczącą danej usługi, lub danego produktu. To działanie określamy mianem telemarketingu. Jest on bardzo popularny, zwłaszcza w przypadku telefonii komórkowej, telewizji cyfrowej, czy różnego rodzaju prezentacji. Osoby dzwoniące do nas, potrafią nakierować rozmowę w taki sposób, by rozmówca nie miał możliwości odmowy. Osoby takie odbyły szkolenie telemarketing i potrafią zagonić nas w przysłowiowy kozi róg. Dla mnie osobiście jest to niezmiernie uciążliwe i staram się nie odbierać telefonu od nieznanych numerów. Jednakże muszę przyznać, że konstrukcje takich rozmów stoją na bardzo wysokim poziomie i nawet bardzo elokwentnego rozmówcę, telemarketer może pozbawić argumentów. Zważywszy jak popularne jest ta metoda, należy uznać ją za efektywną i przynoszącą wymierne korzyści. To ukazuje tylko, jak ważna w dzisiejszym świecie jest psychologia, która w połączeniu z marketingiem może przynieść czysty zysk.