Na początku gry mamy do dyspozycji zamek. W każdej misji i kampanii kierujemy herosem, który odkrywa miejsca na mapie. W naszej misji rozbudowujemy miasto. Budujemy kuźnię, aby umocnić obronę naszych budowli, konstruujemy tam balistę, ogromną kuszę. Po zbudowaniu tawerny, możemy rekrutować tam nowych herosów, tam zdobywamy informacje o armii przeciwników, o ilości ich bogactw. Zamek przynosi nam 4 000 złota zysku na turę, co jest bardzo ważne dla rozbudowywania nowych gildii. Każda tura to jeden dzień, nowe jednostki dodawane są raz na tydzień. Jeśli wybudujemy mur dookoła zamku jednostek będzie przybywało więcej, zwiększa się liczba armii. W grze nie ma cyklu pór roku, tylko dni, tygodni i miesięcy. W zamku możemy budować tylko jeden budynek dziennie, a jednostki możemy dokupować każdego dnia. Co tydzień będą pojawiać się kolejne jednostki do rekrutacji. W zamkach buduje się gildie magów, z której heros dostaje księgę z zaklęciami. Musi być wtedy w zamku. Wraz z dalszą rozbudową gildii zwiększa się ilość zaklęć.